بهترین روش آموزش زبان

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی و یادگیری دایمی بدون فراموشی با قوی ترین نرم افزارهای آموزش زبان در جهان

بهترین روش آموزش زبان

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی و یادگیری دایمی بدون فراموشی با قوی ترین نرم افزارهای آموزش زبان در جهان

مؤثرترین روش هایی طلایی و تجربه شده آموزش آسان زبان


نکته ها و روش های مهم یادگیری سریع زبان انگلیسی برای شما آماده شده است که در ادامه مطلب با یک شرط تقدیم می شود و آن اینکه این روش ها برای به کار بستن است نه برای خواندن. اگر شما روزانه چندین صفحه در مورد روش های آسان و سریع یادگیری زبان در اینترنت مطلب بخوانید اما به کار نگیرید نه تنها پیشرفت نمی کنید بلکه از یک سو وقت بسیار ارزشمند خودرا مفت هدر می دهید و از سوی دیگر به نوعی تنبل و راحت طلب می شوید که از مسئولیت پذیری سختی ها و تمرین های مداوم آموزش زبان طفره می روید و همواره  به دنبال پیدا کردن راههای خیالی آموزش زبان که یک شبه راه صد ساله را بروید هستید. با داشتن این روحیه یادگرفتن زبان بسیار دشوار و شاید حتی غیر ممکن شود.

آموزش زبان انگلیسی

به یاد داشته باشید معجزه در یادگیری انگلیسی وجود ندارد. به هر حال باید لغات را یاد گرفت ، گرامر را تمرین کرد و بتوان صحیح صحبت کرد. این روش ها فقط انجام آن مراحل یادگیری را آسان‌تر خواهد کرد.  :)


 1-  وقتی کلمه تازه می‌آموزید تمام مشتقات آن را نیز یاد بگیرید یعنی وقتی Beautiful  را که صفت است آموختید، Beauty  و Beautifully را نیز در کنارش بیاموزید.


2-  سعی کنید بیشتر در محیطی باشید که زبان انگلیسی به کار می‌رود ( رادیو، تلویزیون و اینترنت ...)  این گونه انگلیسی بیشتر در ضمیر ناخودآگاهتان نفوذ خواهد کرد و یادگیری آن بسیار آسان تر خواهد بود چون همه چیز آشنا به نظر می‌رسد.

3- هر روز تمرین کنید. برای خود برنامه مطالعه بریزید و طبق آن پیش بروید.

4-  اصطلاحات یا همان Idiom ها سخت ترین موارد برای یادگیری در زبان انگلیسی می‌باشند. از آنها نترسید و تلاش کنید تا می توانید در مکالمات از اصطلاحات استفاده کنید تا انگلیسی تان جذاب تر و طبیعی تر باشد.

5-  خانواده و دوستان خود را از برنامه ای که ریخته اید مطلع سازید و از آنها بخواهید تا شما را در اجرای برنامه کمک کنند و یا حداقل در آن اختلال ایجاد نکنند!

6-  انگلیسی که در اکثر کتاب‌ها آموزش داده شده است با انگلیسی که مردم به طور روزمره استفاده می‌کنند متفاوت است. برای یادگیری نوع غیررسمی زبان انگلیسی به تماشای فیلم بنشینید.

7-  روی هر چهار مهارت پایه ای reading , listening, writing, speaking   کار کنید. همه ی این مهارت ها مهم هستند و اگر می‌خواهید  زبان انگلیسی خود را تقویت کنید باید بر همه ی این مهارت ها مسلط باشید.

8-  از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید زیرا یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ترجمه در ذهن همین کار می‌باشد.

9- لیست کلماتی که یاد می‌گیرید را در دفترچه ای یادداشت کنید و با خود همراه داشته باشید و مدام مرور کنید. سعی کنید کلمات را چند بار در مکالماتتان بکار ببرید.   

افرادی که نمی‌خواهند دائم دفترچه ای را همراه خود داشته باشند از برنامه فلش کارت های هوشمند Anki   برای موبایل اندروید و یا آیفون خود استفاده کنند. این برنامه بر روی کامپیوتر نیز قابل اجرا است و مهمترین ویژگی آن sync شدن است.

نکته های یادگیری زبان


10-  از ساعت بیولوژیک بدن خود استفاده کنید و بهترین زمان برای مطالعه خود را بدانید. یعنی اگر شب ها بهتر یاد می‌گیرید سعی کنید برنامه آموزشی خود را برای شب ها قرار دهید.

11-  این نکته را فراموش نکنید که اگر کلمه یا نکته ای را با مثال بیاموزید خیلی موثر تر خواهد بود.

12-  ببینید کدام روش‌ها برای شما بیشتر کارساز است و بعد سعی کنید از همان روش ها بیشتر استفاده کنید تا نتیچه بهتر بگیرید.

13-  مطالب و روزنامه های انگلیسی زبان را بخوانید. نگران متوجه نشدن  همه لغات یا مفهوم ها نباشید. به تدریج درکتان بالا خواهد رفت و حتی بدون اینکه به دیکشنری مراجعه کنید نیز خواهید توانست معانی را حدس بزنید.

14-  اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از اشتباه کردن نترسید. حتما شما نیز با مشکلاتی در انگلیسی مواجه هستید که شاید خودتان از آنها غافل باشید که در این صورت تنها راه تصحیح آن اشتباهات این می باشد که صحبت کنید و از انگلیسی خود تا می توانید استفاده کنید تا دیگران بتوانند اشتباهات شما را تصحیح کنند.

15-   کلمات ریشه را بیاموزید. این کلمات به شما کمک می‌کنند تا معنی خیلی کلمات دیگر را بیاموزید. Min به عنوان مثال به معنی کوچک می باشد و در خیلی کلمات دیگر به کار رفته است.

16-  پیشوند ها و پسوند ها را بیاموزید تا یادگیری لغات جدید برایتان راحت تر باشد.

17-  اصلا در ذهن خود ترجمه نکنید. فارسی و انگلیسی دو زبان متفاوت می‌باشند که در بیشتر موارد ترجمه لغت به لغت باعث اشتباهات فراوان خواهد بود. در ضمن سرعت یادگیری و مکالمه و درک شما را پایین خواهد برد.

18-  بهترین و طبیعی‌ترین راه یادگیری گرامر زبان انگلیسی استفاده از آن در مکالمات است.

19-  به یاد داشته باشید که انگلیسی را نمی‌توان از روی یک کتاب یاد گرفت. مانند رانندگی ، انگلیسی را نیز باید به کار برد تا آموخت.

20-  یک قانون ساده: هر چقدر می‌توانید از هر مقدار انگلیسی که یاد گرفته اید استفاده کنید، این اصلی ترین راه پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد :)

21. انگلیسی پر است از فعل های بی‌ قاعده (Irregular Verbs) آنها را تا می‌توانید یاد بگیرید و حسابی تمرین کنید.


22. مداومت در یادگیری را جدی بگیرید. اگر زمانیخواستید به عنوان استراحت از انگلیسی فاصله بگیرید، بدانید که این باعث می‌شود سطح انگلیسی شما تنزل کرده و از سر گرفتن کارها دشوارتر شود.


23. موفقیت شما به تلاش شما بستگی دارد. اگرتلاش کرده باشید خود را موفق بدانید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.


24. با دوست یا دوستان خود انگلیسی تمرین کنید.بهترین راه یادگیری انگلیسی و گرفتن انگلیسی، کمک گرفتن از یک دوست است.


25. فراموش نکنید که انگلیسی دقیقا همان طور که نوشته شده تلفظ نمی‌شود. مثلا کلمه Ough   به تنهایی حدود شش تلفظ دارد! بهترین کار این است که فونتیک که در دیکشنری استفاده شده است را یاد بگیرید.


26. شاید با متدهای یادگیری آسان زبان در خواب آشنایی داشته باشید. بگذارید من هم یک نمونه شیوه یادگیری انگلیسی در خواب به شمابیاموزم:  با خیال راحت بخوابید! بله همینکار را بکنید تا انگلیسی تان قوی تر شود چون یک خواب خوب همیشه قدرت یادگیری شمارا بهتر می‌کند!   ;)

27. از منبع معتبر استفاده کنید و یا سرکلاس یک استاد مطمئن بنشینید. هیچ کس نمی‌خواهد مطلبی را اشتباه بیاموزد و وقت خودرا تلف کند. پس از همان ابتدا به فکر باشید و از بهترین روش های یادگیری زبان (The best method of language teaching) استفاده نمایید.


28. برای مطالعه مکانی ساکت را انتخاب کنید که بتوانید 100 درصد تمرکز کنید.


29. به احساسات خود اعتماد کنید. برای صحبت زیاد فکر نکنید که چه کلمه ای باید استفاده کنید. معمولا ناخودآگاه کلمات درست خواهد بود.


30. از منابعی استفاده کنید که به سطح شما بخورد. سعی نکنید از منابع سخت استفاده کنید چون انگیزه تان را کم خواهد کرد.


31. نگران لهجه خود نباشید. اگر به اندازه کافی روی لهجه خود تمرین کنید و تلفظ  درست لغات را بیاموزید ، زمان همه چیز را حل خواهد کرد. در ضمن فیلم دیدن هم برای تقویت لهجه کارساز است.


32. تفاوت لغات انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی رابیاموزید و سعی کنید درست استفاده کنید. مثلا Elevator   به معنی آسانسور آمریکایی است ولی Lift بریتانیایی است.


33. برای تقویت املای کلمات به فیلم و سی دی و کلیپ های آموزشی گوش دهید و هرچه می‌شنوید را بنویسید و بعد املای لغات را چک کنید.


34. برای تقویت مکالمه سی دی بگذارید و یا قسمتی از یک فیلم را ببینید و همان طور که آهنگ مورد علاقه خود را همراهی می‌کنید و می‌خوانید،همزمان با سی دی و یا فیلم پیش برید.


35. از یادگیری لذت ببرید. وقتی در حین یادگیری خوش باشید، یادگیری دو چندان تاثیر دارد.


36. هیچ گاه نا امید نشوید. شاید به زمانی برسیدکه تصور کنید هیچ چیز یاد نمی‌گیرید. نگران نشوید چون همه به این حس مبتلا می‌شوند،مهم آن است که بر این حس غلبه کنید.


37. از رادیو و شبکه های انگلیسی زبان استفاده کنید و به کانال های انگلیسی گوش دهید. رادیوهای آنلاین هم گزینه مناسبی هستند.
 
38. سعی کنید یادگیری انگلیسی را عقب نیندازیدزیرا انگیزه تان را کاهش می‌دهد! (لطفا دقت و عمل شود)


39.برای فیلم دیدن هم به یاد داشته باشید که ازدی وی دی استفاده کنید تا بتوانید هر وقت خواستید قسمت های مورد نظر را چند بارببینید.
 
40. هیچ سنی برای یادگیری زبان خیلی زود و یا خیلی دیر نیست. لطفا بهانه نیاورید و یادگیری را شروع کنید. منتظر چی هستید؟

(در تهیه این مقاله از سایت  farhikhtegan.com استفاده شده است)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد